Fy fanken.

Jag lever ett sjukt liv.

Först är jag hemma själv för att jag är sjuk (kostar pengar). Sen får jag lov att vara hemma med barnen, eftersom att de har blivit smittade av mig, först Vilmer, sen Philip.

Vi var hemma från Måndag till Torsdag, sen skulle barnen kunna varit hemma på fredagen också, men min fru och jag kände att vi behövdes på våra jobb samtidigt som vi tyckte att barnen nog skulle tycka det var trevligt att träffa sina kompisar igen.
Väl på dagis får vi reda på att det går magsjuka på avdelningen. Shit - äsch vi chansar.

Natten mellan Fredag och Lördag ligger första kaskadspyan i luften. Eftersom äldsta grabben har krypit upp i mammas och pappas säng så blir det att riva upp lakan och hela kittet mitt i natten. Stackars lilla Philip ligger och skakar på soffan efter att vi har dushat honom.

Hela Lördagen fortskrider utan att han kräks något mer, fantastiskt ändå att han klarade sig så pass bra ändå, tycker vi. Något som är ännu mer fantastiskt, tycker vi, är att Vilmer, lillgrabben, har klarat sig helt utan att kräkas.

Tji fick vi. Natten mellan Lördag och Söndag, ligger kaskadspyan i luften återigen, nu är det Vilmers tur att spraya mammas och pappas påslakan. Vajert!

Samma visa än en gång, upp och tvätta. Duscha den nerspydda lilla krabaten och upp med honom i soffan i väntan på att sängen skulle bli klar.
På något sätt fick jag och frun en rutin på saker och ting, redan efter första omgången.

Iofs har grabbarna varit magsjuka förr, men andra gången sade vi inte ett ljud till varandra, vi gjorde allt under enorm disciplin, nästan militäriskt.

Söndag jobbade jag. Vaknade klockan 05.40 och insåg att jag skulle komma försent till jobbet, hade ju inte haft världen bästa natt med tanke på att det var tvättpass klockan 02.00.
Åkte till jobbet och precis när jag var framme på parkeringen så fick jag punktering på cykeln, tur i oturen måste jag säga, ändå jävligt bittert att jag fick punka.

När arbetsdagen var slut så åkte jag hem för att titta på fotboll, barnen och frugan var utflugna på andra äventyr så jag kunde slänga mig på sofflocket för att kika på fotboll. Kikade på ärkerivalerna Ar*enal som på bortaplan skulle enligt planerna förlora mot en annan Londonrival Chelsea. Givetvis vann ärkerivalerna, inte ens en förlust för dem kunde man få glädjas åt.

Tottenham förlorade enligt rapporter på ett skitmål - jaha? Den här serien ska bara spelas av, det är cuperna som är inne i år. Har inte folk förstått det? Cuper och förluster för Ar*enal ligger min fokus på i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0