Äntligen!


Jag följer inte Idol-2008, men jag har läst lite om tjaffset mellan Katrin Zytomierska och Marcus Birro.
Det känns helt rätt att Katrin får sparken och då har jag inte tagit del av debatten speciellt ingående. Det räcker att läsa alla hennes jävla klavertramp. Att kalla en alkoholist för "fyllo" eller "galet fyllo" må vara på sandlådenivå och jag tror inte att Marcus personligen tog speciell stor skada av det, snarare tvärtom. Det som stör mig i denna lilla tvekamp är istället att Katrin lägger ut ett sista desperat lågvattenmärke - judeförakt-kortet. Helt plötsligt känner Katrin att hon inte har något svar på Birros (och flera andra tunga pjäser i TV4-sfären) förhoppning om hennes avsked. Då lägger hon fram det fegaste av de fega korten, nämligen att spela på sin härkomst, att hon är judinna. Hon påstår att, citat; "Han uttrycker sitt missnöje mot att judar styr för mycket". Tillåt mig småle. Snälla Katrin, att vara programledare i ett program som sänds efter ett annat program i en kanal som hälften av sveriges befolkning varken har tillgång till eller ens vet att den extistetar, är inte att styra någonting.

Heja Marcus Birro! Grattis förresten!

Foto: FREDRIK HOOFGARD och MARIA ÖSTLIN

Kommentarer
Postat av: tomas

Ropen skalla, uppdateringar åt alla!

2008-10-24 @ 00:54:32
URL: http://grymmast.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0